+38 (044) 384-10-54

Втрачене покоління

20.06.2019

bfb7eeb3-8c01-4714-91f6-0ccca2ccfc5c

Опитування, проведене Deloitte в 2019 році, показало, що покоління Y і Z все більш песимістичні і не довіряють ні своїй кар’єрі, ні навколишньому світу.

Мілленіали і покоління Z зазнають дедалі більшого занепокоєння і песимізму з приводу своєї кар’єри, свого життя в цілому і навколишнього світу. Схоже, вони намагаються знайти свої притулки, свої маяки довіри. В результаті ці молоді покоління навмисно і ненавмисно провокують підрив своєї власної репутації.

В цьому році ми детально вивчили результати опитування, проведеного Deloitte в 2019 році в рамках глобального дослідження, присвяченого поколінню Y.

В опитуванні взяли участь 13, 416 Мілленіалів у 42 країнах, разом з 3 009 респондентами покоління Z у 10 країнах. Серед ключових висновків:

Економічний і соціально-політичний оптимізм досяг рекордно низького рівня. Респонденти висловлюють велику недовіру до традиційних суспільних інститутів, включаючи засоби масової інформації і песимістично відносяться до соціального прогресу.

Покоління Y і Z розчаровані. Вони не дуже задоволені своїм життям, своїм фінансовим становищем, роботою, політичними і релігійними лідерами, соціальними мережами та тим, як використовуються їхні дані.

Мілленіали цінують досвід. Вони прагнуть подорожувати і допомагати суспільству більше, ніж створювати сім’ї або власний бізнес.

Мілленіали скептично ставляться до бізнес-мотивів. Респонденти не дуже високо оцінюють вплив лідерів на суспільство, їх прагнення поліпшити світ або їх надійність.

They let their wallets do the talking (and walking). Мілленіали і покоління Z в цілому будуть сприяти і підтримувати компанії, які дотримуються їх цінностей; багато хто говорить, що вони без вагань будуть припиняти відносини, коли вони не погодяться з діловою практикою, цінностями або політичними пристрастями компанії.

Чому ці молоді покоління наповнені недовірою замість оптимізму? Можливо, це тому, що вони постійно потрапляють в перехресний вогонь суспільних, політичних і економічних хвилювань.

Головним із чинників впливу, ймовірно, є економічний спад кінця 2000-х років. З одного боку – Мілленіали, які виходили на ринок праці в міру розгортання кризи. З іншого боку – це покоління Z, багато з яких провели половину свого життя у післякризовому світі.

У Сполучених Штатах Америки Мілленіали, які вийшли на ринок праці в період рецесії або в наступні роки повільного зростання, в перше десятиліття своєї трудової діяльності зазнали на собі менший економічний ріст, ніж будь-яке інше покоління. Вони мають більш низькі реальні доходи і активи в порівнянні з попередніми поколіннями, а також більш високий рівень заборгованості. Сукупний ефект змінив широкий спектр фінансових рішень.

Загальний вплив набагато глибше, ніж просто економіка. На відміну від післявоєнних 1950-х років, які характеризувалися міжнародним співробітництвом, демографічним бумом і економічним зростанням, що принесли найбільшу користь, останнє десятиліття характеризувалося різким зростанням економічної нерівності, скороченням систем соціального захисту, зростанням трайбалізму, радикальними змінами в контрактах між роботодавцями і працівниками, четвертою промисловою революцією, яка змінила уявлення про робочі місця і технології, які роблять людей, як більш пов’язаними, так і ізольованими.

Вплив численних радикальних змін в нашому повсякденному житті торкнулося молодих поколінь – з економічної, соціальної і, можливо, психологічної точок зору. В ході цього опитування це “втрачене покоління” говорить нам про те, що постійні зміни і потрясіння призвели до того, що населення стало іншим за своєю суттю. Однак молоді люди також дають цінні поради про те, як можна реагувати на ці відмінності взаємовигідним чином, тим самим підвищити довіру, зробити позитивний вплив на суспільство і виправдати їх великі очікування.

Пріоритети обумовлені тривогами

Щороку ми запитуємо Мілленіалів про глобальні соціальні виклики і їх особисті проблеми, щоб дізнатися, як вони змінюються. В цьому році ми спостерігаємо відчутне погіршення оптимізму і широкий спектр як макроекономічних, так і повсякденних проблем, які лягають важким тягарем на їхню голову.

Серед 20 проблем, з якими стикається суспільство і які найбільше хвилюють респондентів на особистому рівні, першість в цьому списку займають зміна клімату/захист навколишнього середовища/природні лиха. І це ще не все. Двадцять дев’ять відсотків опитаних назвали це занепокоєнням, що на сім пунктів більше, ніж наступна за значимістю проблема: нерівність доходів/розподіл багатства.

屏幕快照 2019-06-20 下午5.07.07

Варто зауважити, що тероризм, злочинність і війна увійшли до першої сімки, що свідчить про те, що в ці неспокійні часи особиста безпека – це головна проблема.

Дійсно, кожне покоління формується в силу обставин, що склалися, і мілленіали не є винятком. Вони не менш амбітні, ніж попередні покоління: Більше половини з них хочуть заробляти високі зарплати і бути багатими. Однак їх пріоритети змінилися або, принаймні, були відкладені через фінансові чи інших обмеження. Мати дітей, купувати будинки та інші традиційні речі дорослого віку «маркери успіху» не лідирують в їхньому списку амбіцій.

Замість цього, подорожі були на першому місці в списку (57%) прагнень, в той час як трохи менше половини з них сказали, що хочуть мати будинок (49%). Їх також більше привертає позитивний вплив в суспільстві в цілому (46 відсотків), ніж народження дітей і створення нових сімей (39 відсотків). Цікаво, що жінки (62 відсотки) більше зацікавлені в тому, щоб побачити світ, ніж чоловіки (51 відсоток).

Заробляти високу зарплату і бути багатим займає друге місце (52%) серед амбіцій. Однак на питання про те, чи досяжні їх амбіції, респонденти поставили це прагнення на останню позицію, при цьому 60% респондентів сказали, що це реально. Однак, в цілому, покоління Y вважають, що їх амбіції досяжні. Дві третини тих, хто хоче досягти високого рівня у своїй кар’єрі, вважають, що це цілком реально. Сім з десяти, які хочуть бачити світ, вважають це можливим. Три чверті, які хочуть купити будинок, впевнені, що зможуть це зробити. І 83 відсотки тих, хто хоче створити сім’ю, не думають, що щось може завадити цьому.

 

Джерело: https://www2.deloitte.com/insights/us/en/topics/talent/deloitte-millennial-survey.html.
Автор перекладу: Мадяр Анастасія.