+38 (044) 384-10-54

Кожному новому співробітнику потрібен наставник на борту

13.06.2019

Jun19_06_157603217-768x432

Команда Microsoft провела дослідження пов’язане з покращенням системи адаптації нових працівників, за допомогою залучення Наставників.

Кожному новому співробітнику потрібен наставник на борту.

Залучення нового співробітника на борт компанії — це одночасно захоплюючий та напружений процес. І хоча менеджери грають важливу роль у формуванні перших тижнів і місяців роботи нових співробітників, більш широкі командні зусилля можуть забезпечити продуктивний досвід.

Протягом останніх декількох років Microsoft працює над поліпшенням процесу адаптації. З самого початку ми дізналися, що, здавалося б, проста дія — зустрічі керівників з новими співробітниками один на один, на протязі першого тижня їх роботи — має величезне значення. Продовжуючи дослідження, ми також прийшли до іншого висновку: Наставники грають важливу роль в забезпеченні успішної адаптації в компанії. Після експериментальної реалізації партнерської програми, в якій взяли участь 600 співробітників з всієї організації, ми виявили, що наші наставники допомагають наймати нових співробітників трьома основними способами:

Наставники забезпечують інформацією. Для нових співробітників інформація є цінним товаром. Наставники по адаптації можуть дати інформацію про те, який контекст ви не знайдете в довіднику для співробітників. Наприклад, добре обізнані співробітники можуть допомогти новим, визначити, як орієнтуватися в матриці різних організацій і стратегічно мислити при вирішенні проблем. Вони також можуть пролити світло на культурні норми і будь-які негласні правила, що може привести до більш плавного переходу в організацію.

Наставники по адаптації підвищують продуктивність. Швидкість досягнення продуктивності часто є проблемою як для компанії, так і для нових співробітників. У Microsoft ми виявили, що чим частіше наставник по адаптації зустрічався з новим співробітником, тим швидше новий співробітник сприймає свою роботу: 56% нових співробітників, які зустрічалися зі своїм наставником по адаптації хоча б раз за перші 90 днів, показали, що їх наставник допомагає їм швидко стати продуктивними в своїй роботі. Цей відсоток зріс до 73% для тих, хто зустрічався два-три рази, 86% для тих, хто зустрічався чотири-вісім разів, і 97% для тих, хто зустрічався понад вісім разів за перші 90 днів. Очевидно, що цей додатковий рівень підтримки має вирішальне значення для успіху нового співробітника.

Наставник по прийому на роботу підвищує задоволеність нових співробітників. Маючи більше 120 000 співробітників, неважко уявити, з якими величезними труднощами можна зіткнутися при вступі в таку велику і складну організацію. Щоб по-справжньому зрозуміти цінність наставників по адаптації, ми подивилися на різницю між тими, хто працював з наставником і тими, хто працював самостійно. Наше дослідження показало, що після першого тижня роботи нові співробітники з наставниками були на 23% більше задоволені загальним досвідом роботи у компанії в порівнянні з тими, у кого їх не було. Ця тенденція продовжилася протягом 90 днів з 36-відсотковим зростанням задоволеності.

Після ретельного вивчення наших даних ми вирішили розширити нашу програму, створивши внутрішній сайт для менеджерів з підбору персоналу, щоб вони могли підбирати нових співробітників, а також рекомендації з пошуку відповідного кандидата. Наприклад, наставники повинні мати достатні знання про роль нового співробітника або характері його роботи, хорошим послужним списком і часом для надання допомоги новому співробітнику. Як тільки вони були узгоджені, новим співробітникам, керівникам та їхнім наставникам були направлені автоматичні нагадування, щоб стимулювати їх послідовну участь, особливо протягом перших 90 днів роботи.

Нам ще потрібно багато чому навчитися, поки ми продовжуємо адаптувати і розширювати нашу програму, але ось деякі з наших перших ідей і порад:

Переорієнтувати робоче навантаження. Перед тим, як призначити наставника для нового співробітника враховуйте поточне робоче навантаження на співробітника, який вже працює у компанії. У деяких випадках вам може знадобитися допомога в перерозподілі робочих завдань, щоб у наставника був час підтримати потреби нового працівника.

Спілкуйтеся вчасно. Дайте знати як новому співробітнику, так і його наставнику по адаптації, що це обмежене за часом партнерство. Імовірність того, що наставники запропонують свої послуги, може бути вища, якщо тривалість співпраці буде встановлена ​​заздалегідь.

Важливе значення мають структури звітності. У кожного наставника є один або декілька менеджерів. Наше дослідження показало, що наставники, які працюють з одним і тим же менеджером, отримують більш сприятливі рейтинги, ніж ті, хто звітує перед багатьма менеджерами. Чому? Ми вважаємо, що це пов’язано з тим, що наставники, які підкоряються одному і тому ж менеджеру, також можуть бути краще знайомі з роллю і обов’язками нового співробітника. Якщо наставники по адаптації не розуміє ролі нового співробітника, це може викликати розчарування у обох сторін.

Бути наставником — це взаємовигідно. Ці відносини можуть принести користь не тільки новому співробітнику. Робота в якості наставника по адаптації дає можливість продемонструвати і розвинути управлінські та лідерські якості. Кілька років тому ми опитали наших співробітників, щоб зрозуміти атрибути успішного менеджера. Два з п’яти основних атрибутів — спілкування і підтримка — також є компонентами успішних відносин з наставниками. Крім того, навчання інших може сприяти зміцненню власної бази знань, дозволяючи наставникам розвивати більш глибокий рівень знань.

Зрештою, ми виявили, що для успішної адаптації не потрібно занадто складна навчальна програма. Звичайно, важливо мати багатовимірний план адаптації, але пам’ятайте, що найважливіше для успіху нового співробітника — це підтримка. Все, що потрібно, це добре підготовлений менеджер і відданий своїй справі помічник по адаптації, щоб гарантувати, що їх новий співробітник буде працювати перші кілька місяців позитивно і продуктивно.    

 

Джерело: https://hbr.org/2019/06/every-new-employee-needs-an-onboarding-buddy.

Автор перекладу: Мадяр Анастасія.